Forum

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VW Golf mkII Rallye

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> V.A.G. Legends - kultowe jeździdła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marqs




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyn/Biesal

PostWysłany: Śro 18:16, 10 Gru 2008    Temat postu: VW Golf mkII Rallye

VW Golf mkII Rallye

[link widoczny dla zalogowanych]

To najbardziej kultowa wersja MkII.
W VW Motorsport w Wolfsburgu skonstruowano silnik 1.8 ze sprężarką mechaniczną G60 (montowany później do Golfa G60, Corrado i Passata). Wszystkie egzemplarze zostały wyposażone w silnik 1,8 8v z kompresorem typu G, zwanym potoczne G60 (G typ sprężarki, 60 średnica otworu wylotowego). Jednostka ta generowała moc 160km. Dodatkowo cześć silników została zmodyfikowana poprzez montaż kutych tłoków i korbowodów, lekko odprężonym silnikiem, wzmocnionymi czopami wału i głowicą bezkolizyjną. Wszystkie były również wyposażone w napęd 4x4, ukryty pod handlową nazwą syncro. Auta te były składane ręcznie w fabryce w Brukseli. Niestety do dzisiejszych dni przetrwało niezbyt wiele egzemplarzy, szacuje się że w po polskich drogach może jeszcze jeździć około 25 egzemplarzy Rallye.

Silnik G60 z uwagi na niewielką pojemność i dużą moc znakomicie nadawał się do samochodów rajdowych i wyścigowych. Ponieważ już wtedy na trasach dominowały samochody napędzane na dwie osie, dla potrzeb VW Motorsport skonstruowano model Golfa 4x4 - Golfa Rallye. Aby uzyskać homologację rajdową N-grupowego auta należało wyprodukować wersję "cywilną" z przeznaczeniem na rynek w ilości min. 5000 sztuk. Niespełna 1500 egzemplarzy Rallye trafiło do różnych oddziałów działu sportowego Volkswagena - VW Motorsport gdzie były profesjonalnie przystosowywane do rajdów i wyścigów. Trzeba szczerze przyznać, że Rallye nie osiągnął żadnych sukcesów w rajdach, ale w wyścigach asfaltowych w swojej klasie przez parę lat spisywał się całkiem nieźle - nawet dzisiaj niektórzy jeszcze ścigają się Rallye (!!) w lokalnych imprezach. Głównym powodem braku sukcesów była niespodziewana zmiana (z dniem 1 stycznia 1989 roku) przepisów dotyczących specyfikacji technicznej samochodów A-grupowych. Podwyższono maksymalną dozwoloną moc auta z silnikiem turbodoładowanym z 235 na 350KM. Po takiej zmianie nie było szans na szybkie stworzenie silnika który z pojemności 1.8 litra uzyskiwałby 350KM i był wystarczająco trwały. Z 235-konnym silnikiem (tyle miała wewrsja rajdowa) Golf Rallye nie miał szans i VW Motorsport oddał pole walkowerem..
Golf Rallye różnił się od seryjnych Golfów przetłoczeniami na błotnikach, masywnymi progami, zderzakami, przednią atrapa chłodnicy i reflektorami.


Wersja rajdowa...

[link widoczny dla zalogowanych]

...i "cywilna"

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez marqs dnia Śro 18:22, 10 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> V.A.G. Legends - kultowe jeździdła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin